נוירולוגיה ילדים ורפואה התפתחותית | מרכז עופרים

נוירולוגיה ילדים ורפואה התפתחותית

נוירולוגיה ילדים היא תת התמחות ששמה את הדגש על מחלות של מערכת העצבים המרכזית ששכיחות יותר בקרב ילדים.

מחלות נוירולוגיות רבות יכולות לפגוע גם במבוגרים וגם בילדים אך בדרך כלל האבחון של המחלות הנוירולוגיות בילדים מהווה אתגר גדול יותר כיוון שחלק מהמחלות באות לידי ביטוי באופן שונה בילדים ובמבוגרים.

רפואה התפתחותית היא תת התמחות אשר מתמקדת בתינוקות ובילדים עד גיל 18, הסובלים מפגיעות מולדות, מאיחורים וליקויים התפתחותיים או שנמצאים בסיכון לעיכובים התפתחותיים עקב גורמי סיכון או מחלה רפואית.

מתי פונים לנוירולוג ילדים?

רופא המשפחה יפנה את הילד לנוירולוג ילדים כאשר הוא יאבחן שהילד סובל מבעיה במערכת העצבים המרכזית. ישנן מחלות רבות שיכולות לבוא לידי ביטוי באופן דומה וישנם תסמינים רבים שמשותפים למספר מחלות או הפרעות נוירולוגיות.

מתי פונים לרופא התפתחותי?

כאשר הצוות החינוכי ו/או הרפואי (טיפת חלב) או אתם ההורים, שמים לב כי יש עיכוב התפתחותי ופערים תפקודיים תואמי גיל יש לפנות לרופא התפתחותי שיעריך ויאבחן את ילדכם.

איך מתבצע האיבחון הרפואי?

האבחון הרפואי כולל שיחה עם ההורים, אשר תתמקד ברקע  ההתפתחותי, הבריאותי והרגשי של הילד. תבוצע הערכה התפתחותית מלאה, בדיקה נוירולוגית וכן יישומו כלי אבחון נוספים על פי צורך.

בסיום האבחון ינתנו לילד ולמשפחתו המלצות באשר להמשך בירור (אם נדרש) וטיפול.

הרופאה ההתפתחותית ונוירולוגית הילדים במרכז עופרים נותנת מענה בתחומים הבאים:

• אבחון וטיפול בילדים עם איחור התפתחותי

• אבחון הפרעות תקשורת בספקטרום האוטיסטי (ASD)

• אבחון וטיפול בהפרעות קשב (ADHD)

• טיפול בכאבי ראש

• אבחון היפוטוניה