קבוצות לשיפור כישורים חברתיים

מהם כישורים חברתיים ולמה הם כל כך חשובים?

הצורך והרצון לקשר וחיברות הינו צורך מולד, ראשוני ובסיסי, אולם לא כל הילדים מצליחים להשתלב בחברת קבוצת השווים (קבוצת בני גילם), וליצור ולשמר חברויות מספקות ומעצימות.

פיתוח כישורים חברתיים לילדים הינו חשוב ביותר. ילד בעל כישורים חברתיים טובים, אשר מצליח לפתח קשרים חברתיים טובים לאורך זמן, רוכש חוויה של מסוגלות גבוהה, ביטחון עצמי, תחושת אמון בסביבתו ותחושת עצמאות וסיפוק.

צור קשר

קניון באר יעקב, רחוב שא נס 17

  • Facebook Social Icon

מהי קבוצה לשיפור והקניית כישורים חברתיים במרכז עופרים?

קבוצה לשיפור והקניית כישורים חברתיים הינה קבוצת "רכבת" טיפולית שנתית, אשר בה הילדים מוזמנים להתנסות במגוון סיטואציות חברתיות ובתפקידים חדשים. קבוצת "רכבת" הינה קבוצה דינמית המשתנה לאורך השנה, כך שילדים חדשים מצטרפים במהלך השנה, בעוד שילדים שהשיגו את מטרותיהם מסיימים. כך נוצרת דינמיות המאפשרת לילדים להתנסות בסיטואציות המוכרות להם מחיי היומיום ולשכלל את כישוריהם החברתיים.
הטיפול במסגרת הקבוצה נעשה בדרך חווייתית של משחק, שיחה, ספורט ועוד.
במהלך המפגשים, מפתחים הילדים, באמצעות המטפלים, מודעות לדפוסי התגובה וההתמודדות שלהם, שייתכן ופחות יעילים עבורם ומותירים אותם בתחושת מסוגלות חברתית נמוכה.
בקבוצה הילדים יפגשו ילדים נוספים, בני גילם, אשר מתמודדים עם מכשולים דומים לשלהם, במסגרת הביתית, החוץ ביתית והלימודית. מלבד תחושת השייכות שקבוצה שכזו מאפשרת לילדים החברים בה, היא מאפשרת גם נרמול של רגשות קשים ושל מצבים שונים לצד למידה שונה ויעילה יותר של דרכי התמודדות חדשים.
אם כן, מטרתה המרכזית של הקבוצה במרכז עופרים הינה לסייע לילדכם לחזק את ביטחונו העצמי והערך העצמי שלו על ידי למידה ותרגול של כישורים חברתיים, מהיותו חלק מקבוצת שווים.

על הקבוצות שלנו:

הקבוצות יועברו על ידי צמד מטפלים מקצועי ומנוסה, בעל ידע נרחב בהתפתחות רגשית וחברתית של ילדים
עופרה פרשט- פסיכולוגית, אמיר טורנוי פונד- מרפא בעיסוק
מודל העבודה בקבוצות החברתיות במרכז עופרים הינו ייחודי, בשל שילוב אלמנטים מתחום הריפוי בעיסוק לצד אלמנטים מתחום הפסיכולוגיה, כגון: יכולת התארגנות, שמירה על מרחב אישי, היכולת לדחות סיפוקים, פיתוח יכולת הסבלנות והסובלנות, שינוי דפוסי החשיבה הבלתי יעילים (לדוגמא "כולם נגדי..."), יכולת הביטוי הרגשי והעצמת יכולת האמפתיה לאחר.